דברו איתנו!

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





    פרשת וישב: זה לא ממני רק מה'

    ירחמיאל היה תופר מומחה, כולם יודעים שאצל ירחמיאל אפשר לקנות מעיל מחמם לחורף או חולצה מאווררת לקיץ והכל באיכות הכי טובה שיש.

     יום אחד, ירחמיאל מצא בין כל ערימת המכתבים שלו, מכתב מאת המלך בכבודו ובעצמו, ובו המלך מזמין אותו לפגשה מיוחדת בהיכל מלכותו. ירחמיאל התרגש מאוד לקראת הפגישה, והתחיל בהכנות: הוא קנה כרטיס לרכבת, אירגן בגדים ושכר חדר במלון מיוחד עבור אורחי המלך. ביום הפגישה ירחמיאל קם מוקדם, התרחץ, התפלל שמהפגישה יצאו רק דברים טובים לכל שאר היהודים, ויצא לכיוון ארמון המלך.

    בפגישה המלך הראה לו חתיכת עור שהופשט מדב. ירחמיאל הבין בעורות, ויופי כזה הוא לא ראה מימיו. המלך ביקש: "ירחמיאל, אחד מהשרים שלי יצא למסע ציד ושם תפס דוב מזן נדיר, והביא לי במתנה את עורו. בגלל ששמעתי עליך שאתה תופר מומחה הייתי מאוד רוצה שתתפור לי מעיל לקראת החורף". ירחמיאל כמובן הסכים, לקח את מידותיו של המלך ויצא שמח מהארמון.

    לאחר עבודה מאומצת ומושקעת, ירחמיאל יצא מביתו עם המעיל החדש לכבוד המלך. כשהמלך ראה את המעיל, התמלא בכעס ואמר לירחמיאל: " מה עשית? הרסת את העור היקר! יש לך חודשיים בדיוק לתקן את זה, ולא, אוציא עליך גזר דין מוות!" וציווה להוציא את ירחמיאל מהארמון.

    ירחמיאל יצא במפח נפש, ובצר לו פנה אל רבו, ושטח לפניו את הסיפור. הרב חשב ואמר לירחמיאל: עליך לפרום את כל התפרים, ולתפור את הכל מחדש, בדיוק כמו שתפרת קודם". ירחמיאל לא הבין כל כך איך זה אמור לעזור, אבל, מה יש לו להפסיד? ועשה כעצת רבו, וכל זמן התפירה בכה והתפלל  לה' שיעזור לו. כשהביא את המעיל למלך, המלך התלהב ושילם לו כהוגן.

    ירחמיאל יצא מהמלך והלך אל רבו וביקש הסבר: "פשוט" הסביר לו הרב, "בפעם הראשונה אתה סמכת על עצמך ולא היה מקום לברכה של הקב"ה, בפעם השנייה סמכת על הקב"ה והיה מקום לברכה.

    פרשתנו מספרת על יוסף, שאחרי שהיה הילד המפונק, נזרק לבור, ואחר כך נמכר לעבד במצריים, נהייה ל"מנהל אחוזה" אצל פוטיפר, ונשלח לכלא ל 12 שנים. ובפרשה הבאה נקרא על כך שנהייה למלך במצריים. למה זה מגיע לו? מה הוא עשה?

    אלא ליוסף היה מצבים שבהם סמך על הקב"ה כמו שכתוב: "שם שמים שגור בפיו". אבל אחרי שהתמנה ל"מנהל האחוזה" כבר יותר סמך על עצמו ועל כישרונותיו, וזה מה שהביא אותו להיכנס לכלא, כי לא היה כלי לברכה. ושהיה שבור, ביטל את מציאותו, וזכר את הקב"ה. כמו שנקרא בפשרה שאמר לפרעה: "בלעדי". וזה הביא אותו לצאת מהכלא ולהיות מלך מצרים.

     כך זה קורה גם אצלנו: בדרך כלל שאנחנו עושים מעשה טוב, או שארגנו אירוע, וכיוצא בזה, אנחנו אומרים שזה הגיע מאתנו. אם נגיד שזה הגיע מה' נראה יותר ברכה במעשינו. עד שנראה את השלימות של מעשנו ועבודתנו בזמן הגלות שזה הגאולה השלימה בקרוב ממש.

    שבת שלום מאת שניאור זלמן ציפורי

    שתף

    תורמים ארוחה, מזדקנים בכבוד!

    בית התמחוי שלנו מחלק כ-600 מנות מזון מדי יום, לקשישים תושבי קריית שמונה והסביבה. יש מהם ניצולי שואה, אנשים שהקימו את העיר, ועוד רבים. בנוסף, אנו מחלקים מדי שבוע סלי ירקות לנזקקים, ולקראת החגים סלי מזון מיוחדים.
    המנות נארזות על ידי סטודנטים מתנדבים ומלגאיים, מתנדבות מארגון "החברות של בני", ואנשים ונשים טובים שרוצים לעזור.
    בית התמחוי לא מתפקד רק כמקום לחלוקת מזון, אלא גם כמקום מפגש חברתי ומועדונית לקשישים המסוגלים פיזית להגיע אליו, שם מתקיימות עבורם פעילויות שונות.
    אנו מזמינים אתכם להיות שותפים איתנו בדרך. יחד איתכם נוכל להמשיך לתת לאנשים היקרים האלו את הכבוד המגיע להם.
    אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על תרומתו. כל צעד כזה מקדם אותנו אל היעד.