דברו איתנו!

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





    פרשת וישלח – שבת י"ט כסליו "ה'איכה' שלי"

    ביום שלישי הקרוב אי"ה נחגוג את יום י"ט בכסלו, יום שחרור  האדמו"ר הזקן – רבי שניאור זלמן מליאדי זצוק"ל, הרבי הראשון של חסידות חב"ד. שנאסר בעקבות הלשנה איומה, וניצל בנס מעונש חמור. ויום זה נחשב כיום חג בין חסידי חב"ד, ונחגג באירועים גדולים, כמו אירוע 'צמאה' שבבנייני האומה, ועוד…

    באחד הימים לשהות האדמו"ר הזקן בכלא הרוסי, ניגש אליו אחד מהסוהרים ושאלו: "מדוע ה' שואל את אדם הראשון 'איכה' הוא לא יודע איפה הוא נמצא?".
    הרבי ענה: "רש"י מפרש שם: 'נכנס עמו בדברים"' (כלומר: ה' לא רצה להבהיל את אדם, אז הוא פתח אתו בשיחה).
    הסוהר אמר לרבי: "את פרוש רש"י אני מכיר, אבל אני רוצה לשמוע את פרושו של הרבי."
    הרבי ענה: "ה' שואל כל אדם 'איכה'? איפה אתה נמצא? אתה נמצא בעולם כבר 55 שנים – רבי הצביע על הסוהר ואמר את מספר שנותיו המדויק של הסוהר – וה' שואל אותך: 'איפה אתה בעולם? אתה חושב עלי?"
    הסוהר היה מאוד בהתפעלות ויצא מהחדר.

    בפרשת השבוע אנחנו קוראים שיעקב אמר לעשיו: "עם לבן גרתי". רש"י מפרש: 'גרתי – תרי"ג שכל השנים שחייתי עם לבן שמרתי תורה ומצוות. ולא מובן: מה זה נוגע לעשיו אם יעקב שמר מצוות בבית לבן או לא?

    אלא שיעקב בא לומר לעשיו: 'יש לי עקרונות, ואני הולך אתם עד הסוף! אני גרתי 22 שנים אצל לבן הרמאי, ועם כל התנאים הקשים שהיו לי עדיין שמרתי על העקרונות שלי ולא ויתרתי עליהם, אלא הלכתי עד הסוף!.' כשעשיו שמע את זה הוא הבין שאם יעקב כל כך איתן בדעתו אז אי אפשר לנצח אותו.

    גם אצלנו בחיים יש כל מיני מצבים שנחנו לא רואים את השני ורואים יותר את עצמנו, אלא שהמסר לשאול את עצמי: איכה? אני עושה מה שה' דורש ממני? האם כך ה' רוצה שנתנהג? וככה יהיה לנו יותר קל לשפר את מעשינו. ועל ידי כך שנהפוך את עצמינו גם כל העולם יתהפך לטוב ונגיע לגאולה האמתית והשלימה במהרה בימינו.

    שבת שלום

    שתף

    תורמים ארוחה, מזדקנים בכבוד!

    בית התמחוי שלנו מחלק כ-600 מנות מזון מדי יום, לקשישים תושבי קריית שמונה והסביבה. יש מהם ניצולי שואה, אנשים שהקימו את העיר, ועוד רבים. בנוסף, אנו מחלקים מדי שבוע סלי ירקות לנזקקים, ולקראת החגים סלי מזון מיוחדים.
    המנות נארזות על ידי סטודנטים מתנדבים ומלגאיים, מתנדבות מארגון "החברות של בני", ואנשים ונשים טובים שרוצים לעזור.
    בית התמחוי לא מתפקד רק כמקום לחלוקת מזון, אלא גם כמקום מפגש חברתי ומועדונית לקשישים המסוגלים פיזית להגיע אליו, שם מתקיימות עבורם פעילויות שונות.
    אנו מזמינים אתכם להיות שותפים איתנו בדרך. יחד איתכם נוכל להמשיך לתת לאנשים היקרים האלו את הכבוד המגיע להם.
    אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על תרומתו. כל צעד כזה מקדם אותנו אל היעד.