דברו איתנו!

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





    "נח איש צדיק…"

    פרשת נח מתחילה במילים: …"נח איש צדיק, תמים הי' בדורותיו…" רש"י מפרש: "בדורותיו: יש שדורשים אותו לשבח (שלמרות שהי' בדור של רשעים עדיין הי' צדיק), ויש שדורשים אותו לגנאי (שרק בדור שלו הי' צדיק ואילו בדורו של אברהם לא הי' לא הי' נחשב לצדיק).

    כשקוראים את הרש"י מתעוררת שאלה: אם כתוב שהוא הי' צדיק למה לדרוש אותו לגנאי? אי אפשר לומר שהוא יכול הי' להיות צדיק גם בדור של אברהם?
    אלא שיש שני סוגים של אנשים, יש אדם שאם קר הוא מפעיל תנור, (כלומר: דואג שלו וגם לאחרים יהי' חם). ויש אדם שלובש מעיל, (כלומר: דואג שלו יהי' חם) ואם למשהו אחר קר – שהוא ילבש מעיל מה הבעי' שלו?
    וזה גם הי' ההבדל בין נח לאברהם.
    ה' פונה לנח ואמר לו: "אני מביא מבול". נח שואל: "מה איתי?" וה' אומר לו : "תיכנס אתה וכל החיות לתיבה ותינצלו" ונח לא מנסה לבטל את העונש אלא בונה תיבה להציל את עצמו.
    ואילו אברהם, שה' אמר לו שהוא ישמיד את סדום (שהיא בכלל לא היתה עיר שלו), הוא מנסה לבקש עלי' : "אולי יש חמישים צדיקים?" הוא שואל, "אולי יש ארבעים?", "אולי יש שלושים?" וכן הלאה.
    נח, יחסית לדורו הי' צדיק. אבל אילו הוא הי' בדורו של אברהם הוא הי' צריך ללמוד מאברהם איך אפשר גם לדאוג לזולת ולהישאר צדיק וזאת הדרך הנכונה.
    בחסידות מוסבר שהמבול הי' כמו מקווה, כמו מקווה שמטהר את הטמאים, כך גם המבול טיהר את העולם מכל הדברים הלא טובים שהיו בו.
    ואחרי המבול התחילה תקופה חדשה: שבה משלבים: גם דואגים לאחר בכל המצתרך ומצד שני אני לא יורד מדרגתי.
    ועל ידי כך נהי' יותר באהבת ישראל ונביא את הגאולה האמיתית והשלימה.
    שבת שלום.

    מאת שניאור זלמן צפורי

    שתף

    תורמים ארוחה, מזדקנים בכבוד!

    בית התמחוי שלנו מחלק כ-600 מנות מזון מדי יום, לקשישים תושבי קריית שמונה והסביבה. יש מהם ניצולי שואה, אנשים שהקימו את העיר, ועוד רבים. בנוסף, אנו מחלקים מדי שבוע סלי ירקות לנזקקים, ולקראת החגים סלי מזון מיוחדים.
    המנות נארזות על ידי סטודנטים מתנדבים ומלגאיים, מתנדבות מארגון "החברות של בני", ואנשים ונשים טובים שרוצים לעזור.
    בית התמחוי לא מתפקד רק כמקום לחלוקת מזון, אלא גם כמקום מפגש חברתי ומועדונית לקשישים המסוגלים פיזית להגיע אליו, שם מתקיימות עבורם פעילויות שונות.
    אנו מזמינים אתכם להיות שותפים איתנו בדרך. יחד איתכם נוכל להמשיך לתת לאנשים היקרים האלו את הכבוד המגיע להם.
    אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על תרומתו. כל צעד כזה מקדם אותנו אל היעד.