דברו איתנו!

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם





    "תעזוב הכל ותעשה לי טובה": פרשת וירא

    שמואל ויהודה אהבו לצאת לדרכים. באחד מנסיעותיהם, ביום שישי בצהריים, הגיעו לעיירה נידחת. כשהבינו שלא יוכלו להגיע לשבת הביתה, החליטו לחפש בית בו יתארחו. לאחר חיפוש ממושך ראו בקצה העיירה בית עם מזוזה. בשמחה גדולה דפקו על הדלת, והיהודי שפתח להם אמר: "אני מסכים לכם לשבות כאן. אבל, בגלל שהבית שלי שוכן על אם הדרך, ולא מגיעים לכאן הרבה יהודים, אני לוקח על האירוח 1000 דולר מכל אחד."

    השניים ניסו להתמקח, אבל בעל הבית אמר להם: "או שאתם משלמים עכשיו, או שתעשו את השבת ברחוב." בלית ברירה הם שלמו לו את הכסף. 'בסכום הזה אפשר היה לשכור סוויטה במלון.' הרהרו לעצמם. 'אחרי תשלום כזה, אנחנו צריכים לקבל אירוח של חמישה כוכבים'… החליטו.
    בליל שבת, כל הזמן הריצו את בעל הבית, "צריך צלחת, צריך מזלג, תלך תביא עוד מנה וכו' ". כשהלכו לישון הריצו אותו להביא עוד מזרנים, ועוד כריות. וככה במשך כל השבת הטריחו והריצו את בעל הבית ללא הרף. ובעל הבית כלל לא כעס, והביא להם כל דבר בסבר פנים יפות. במוצאי שבת, באו האורחים לצאת לדרך ולהיפרד מהמארח, ולהפתעתם הוא נתן לכל אחד מהם מעטפה עם… 1000 דולר. "למה החזרת לנו את הכסף?"  שאלו. ענה להם בעל הבית: "כי לא רציתי שתתביישו להטריד אותי. לכן ביקשתי סכום גדול כדי שתרגישו בנוח לבקש".
    בתחילת הפרשה, מסופר איך שה' מתגלה לאברהם אבינו ואז מגיעים אורחים, ואברהם "עוזב" את ה', ורץ לאורחים. מכאן למדו חכמים: "גדולה הכנסת אורחים, מקבלת פני שכינה" כי ה' נגלה לאברהם, ואברהם "עזב" את ה' והלך לאורחים.
    נשאלת השאלה: מאיפה היה לאברהם את האומץ לעזוב את ה'? הלא ה' נגלה אליו, מה הוא רץ לאורחים?.אלא שאברהם ידע שהכנסת אורחים היא בעצמה קבלת פני השכינה. כלומר: כשאלוקים מתגלה לאברהם הוא מלמד אותו איך לפרסם אלוקות בעולם, אבל על ידי הכנסת אורחים ועזרה לזולת, מתגלה אלוקות בעולם בקביעות.
    אברהם בא ללמד אותנו: שיכול להיות אדם המנסה להיות רוחני מאוד – הוא לומד, הוא מתפלל ועושה את הכל כדי להיות קשור לה', ומתי שמגיעה הזדמנות של עזרה לזולת הוא טוען (ובצדק): "אני עכשיו באמצע התגלות אלוקית". אברהם בא ללמד אותנו: התגלות אלוקית. זה דוקה מתי שאני אדע לעזוב את העיסוקים שלי גם אם זה 'גילוי אלוקי', ולעזור לאחר. גם אם באותו זמן לא מתאים לי.

    וזה המסר מפרשת וירא: להשתדל לגרום טובה ליהודי, ולנצל כל הזדמנות לזה. והאחדות היא שתוביל אותנו לגאולה.

    שבת שלום

    מאת שניאור ציפורי

    שתף

    תורמים ארוחה, מזדקנים בכבוד!

    בית התמחוי שלנו מחלק כ-600 מנות מזון מדי יום, לקשישים תושבי קריית שמונה והסביבה. יש מהם ניצולי שואה, אנשים שהקימו את העיר, ועוד רבים. בנוסף, אנו מחלקים מדי שבוע סלי ירקות לנזקקים, ולקראת החגים סלי מזון מיוחדים.
    המנות נארזות על ידי סטודנטים מתנדבים ומלגאיים, מתנדבות מארגון "החברות של בני", ואנשים ונשים טובים שרוצים לעזור.
    בית התמחוי לא מתפקד רק כמקום לחלוקת מזון, אלא גם כמקום מפגש חברתי ומועדונית לקשישים המסוגלים פיזית להגיע אליו, שם מתקיימות עבורם פעילויות שונות.
    אנו מזמינים אתכם להיות שותפים איתנו בדרך. יחד איתכם נוכל להמשיך לתת לאנשים היקרים האלו את הכבוד המגיע להם.
    אנו מודים לכל אחד ואחת מכם על תרומתו. כל צעד כזה מקדם אותנו אל היעד.